Російська пасажирська авіація стрімко деградує через західні санкції.
Обмеження, зокрема недоступність технічного обслуговування літаків Boeing і Airbus, призвели до різкого зростання витрат, падіння пасажиропотоку та загрози повного колапсу галузі. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
Одна з головних проблем - відсутність доступу російських перевізників до офіційних сервісних центрів західних авіавиробників. Замість цього використовується схема паралельного імпорту, яка збільшила вартість техобслуговування літаків на 38%.
За інформацією розвідки, половина парку Airbus у РФ наразі не експлуатується. У компанії S7 Airlines, зокрема, з 39 літаків моделей A320/321 - 31 знаходиться в простої.
Інфраструктура також перебуває під тиском: від початку 2025 року аеропорти в Росії 455 разів повністю припиняли роботу, ще 736 разів рейси були змушені змінювати маршрут. Лише за три дні - з 5 по 7 липня - збитки авіаперевізників перевищили $250 млн.
Щоб частково компенсувати фінансові втрати, авіакомпанії підвищують ціни на квитки. Вартість перельотів до курортних напрямків зросла до майже $400, що на 12,5% більше, ніж минулого року. У 2025-му прогнозується подальше зростання ще на 15%, а пасажиропотік, за оцінками, скоротиться щонайменше на 7%.
Криза зачепила й авіабудування: собівартість нових літаків зросла на 45-70%, ще до завершення виробництва чи сертифікації. За оцінками, щороку цивільна авіація Росії може втрачати до 100 літаків, а вже у 2027 році галузь може опинитися в стані повного колапсу.
Джерело: