Звернення громадян про випадки корупції розглядають невідкладно.
Інфографіку опублікувало Національне антикорупційне бюро. Пояснили покроково, як реагувати.
1. Треба впевнитися, що відбулося корупційне правопорушення.
Ідеться про дії, коли посадовець використовує повноваження і можливості для задоволення особистих інтересів чи інтересів третіх осіб. Для одержання матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг.
2. Визначити, куди звернутися по підслідність.
Дізнатися, які саме злочини та скоєні якими посадовцями розслідує НАБУ, можна за лінком. Зокрема підслідними бюро особами є колишні президенти, народні депутати, судді.
3. Сформулюйте й опишіть ситуацію. Викладіть звернення або повідомлення, опираючись винятково на факти, а не на здогадки чи припущення.
Пам'ятайте: навмисно неправдиве повідомлення про скоєння злочину тягне кримінальну відповідальність.
4. Укажіть свої контакти, щоб отримати відповідь від НАБУ.
Якщо цього не вказати, то таке звернення або повідомлення вважається анонімним, на що ви також маєте право.
5. Оберіть варіант подання звернення або повідомлення. Це можна зробити за допомогою:
- онлайн форми;
- завітавши до приймальні громадян: Київ вул. Василя Сурикова, 3 або за адресами територіальних управлінь Бюро, телефоном: 0-800-213-200;
- електронною поштою info@nabu.gov.ua або на електронні скриньки управлінь, через скриньки, встановлені в приміщеннях НАБУ.
Оформіть звернення, використовуючи один канал зв'язку. Не варто дублювати всіма доступними шляхами, спеціалісти НАБУ його отримають і нададуть відповідь.
6. Готово! Очікуйте на відповідь. Звернення розглядають і ухвалюють рішення невідкладно. Але не пізніше 15 днів від дня отримання - ті, які не потребують додаткового вивчення.
Розгляд не має перевищувати одного місяця від дня надходження звернення.
Джерело: