півпраця з Китаєм може вдихнути нове життя в найбільший в світі транспортний літак українського виробництва Ан-225 «Мрія». Останнім часом виліт гіганта сприймався як справжній святкова подія. Але незабаром «Мрія» може стати буденністю.
Літака «Мрія» могло і не бути, якби радянському керівництву не прийшла в голову думка повозити по закордонах вітчизняний корабель багаторазового використання «Буран». На той час тільки що вийшов інший супертяж «Антонова» - «Руслан», який також поставив масу світових рекордів і був до виходу «Мрії» найбільшим за вантажопідйомністю літаком. Але «Буран» потрібно було закріпити на верхній частині фюзеляжу і так летіти. І справа навіть не в тому, що у «Руслана» не вистачило б потужності. Конструкція хвоста літака виявилася невдалою. Стабілізатор «Бурана» і «Руслана» стояли один за іншим, що робило транспортний літак погано керованим. Довелося швидко створювати «Мрію», з розставленими по боках стабілізаторами. Новий літак, звичайно ж, зробили ще більшим.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ВР забрала мандат в екс-радикала Артеменка
Через три десятиліття після появи на публіці, «Мрія» все ще залишається неперевершеним чемпіоном за багатьма параметрами. Говорячи про розміри, інженери нагадують, що тільки вантажний відсік гігантського Ан-225 більше, ніж довжина злітно-посадкової смуги, зажадав першому літаку Братів Райт.
Джерело: