Рахункова палата виявила нецільове використання коштів держбюджету, виділених Міністерством освіти у 2010-2012 роках на матеріально-технічне оснащення.
Перевірка показала відсутність належної координації в роботі міністерства і підлеглого йому Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, які повинні забезпечувати виконання національних та бюджетних програм з інформатизації.
"Несвоєчасне узгодження проектів з розробки та впровадження комп'ютерних навчальних програм призвело до того, що 5 мільйонів гривень, передбачених на створення 17 програмних засобів навчання для учнів 10-11 класів, використані на інші цілі", - зазначили у Рахунковій палаті.
Нагадаємо, що в 2010 році міністерство не закупило 600 комп'ютерних комплексів, а на придбання такої кількості техніки в 2011 році було потрібно вже в 1,5 рази більше, тобто з держбюджету додатково було витрачено 15,1 мільйона гривень.
"У 2011 році при закупівлі навчальних комп'ютерних комплексів не дотримані запланованих параметрів їх комплектації (7 машин для учнів при нормативі наповнюваності класів до 30 чоловік), що призвело до неефективного і неекономного видатках державного бюджету в сумі 1,3 мільйона гривень", - йдеться у повідомленні Рахункової палати.
Таке рішення Міністерства придбати мобільні комп'ютерні комплекси для шкіл-інтернатів та спеціальних шкіл не ґрунтувалося на реальних потребах цих установ і навчальних планах.
Коли ж техніку придбали, то виявилось, що вона не має спеціальних навчальних і корекційних програм саме для дітей з особливими потребами нівелювало навчальну функцію цих комп'ютерів.
"В результаті частина техніки загальною вартістю 2,1 мільйона гривень в навчальному процесі не використовується", - відзначили в Рахунковій палаті.
"Високий показник забезпеченості шкіл комп'ютерною технікою не відображає реального стану речей, оскільки 12% комп'ютерів несправні, більше 44% придбані більше 5 років тому, є морально і технічно застарілими. При цьому міністерством не запропоновано механізм списання техніки", - заявляють у відомстві.
Джерело: