Хоча офіційно президентська виборча кампанія розпочнеться 31 грудня, із серпня політичні гравці розгорнули масштабну агітаційну діяльність.
Про це повідомляють у громадянській мережі ОПОРА.
Найбільш активними виявились президент Петро Порошенко, колишня прем'єр Юлія Тимошенко, нардеп Олег Ляшко і мер Львова Андрій Садовий. Вони одночасно вдавалися до публічних заходів і виступів, зовнішньої і медійної реклами, територіально охопивши більшість регіонів.
Найбільше регіонами катався Ляшко. У вересні-жовтні він відвідав 13 областей. Порошенко був у 9 областях, Тимошенко - 7, Садовий і екс-міністр оборони Гриценко - 6.
Деякі регіони, що становлять електоральний інтерес, відвідувалися більше одного разу. Так, Тимошенко двічі приїздила у Дніпропетровську область, Ляшко - у Чернігівську, а Порошенко - у Львівську.
Найбільше політики зустрічалися з освітянами та студентами, медиками і військовослужбовцями.
Порошенко переважно відвідував об'єкти військової інфраструктури, Тимошенко проводила вуличні виступи.
Окремі голови облдержадміністрацій почали діяти, як агітатори Порошенка та регулярно проводять спільні заходи із відкриттям об'єктів інфраструктури.
Також майбутні кандидати показують різну "благодійну допомогу", яка насправді є частиною бюджетного фінансування.
Так, Ляшко у Маріуполі відвідав із мером міста технічний ліцей (реконструкція якого проходить на кошти державного і місцевого бюджетів) та вручив ключі від 20 квартир для переселенців. Порошенко на Донеччині відвідав 61-й військовий мобільний шпиталь і вручив документи на 20 нових автомобілів.
Політики використовують і VIP-агітаторів.
Серед відомих творчих осіб у кампанії активно залучалися письменник Василь Шкляр (за Олександра Шевченка з Укропу) і співак Олександр Пономарьов (за Тимошенко). Перший президент Леонід Кравчук у Львові агітував за колишню прем'єрку.
Найбільш масовою є зовнішня реклама Тимошенко ("Новий курс України – нові можливості для кожного", "Майбутнє України в ЄС, безпека України в НАТО", "Новий економічний курс", "Народна конституція") і Порошенка ("Армія боронить нашу землю, мова боронить наше серце, віра боронить нашу душу", "Армія, мова, віра – ми йдем своїм шляхом. Ми – Україна"). Їхні білборди розміщені у всіх областях.
Менше зовнішньої реклами у Садового ("Андрій Садовий – наступний. Sadovyi2019.win").
Також восени почалося розгортання виборчих штабів.
Джерело: