Міжнародна команда активістів-розслідувачів Bellingcat, яка півтора року з'ясовує подробиці навколо збитого на Донбасі авіалайнера «Малайзійських авіаліній», публікує підсумок своєї діяльності по цьому напрямку.
За словами активістів, всі нові знайдені ними докази причетності Росії до катастрофи літака вони передають слідству в Нідерландах.
Звіт, що стосується роботи команди Bellingcat про малайзійський «Боїнг» рейсу MH17, в якому загинуло 298 осіб, зводить разом більшу частину цього розслідування. Про це розповів Радіо Свобода засновник цього проекту цивільних розслідувань, британський журналіст Еліот Гіггінз:
«Ми підсумували всі результати розслідування за даними відкритих джерел, які були зроблені протягом останніх півтора років. Вони підтверджують, що літак рейсу MH17 був збитий з ракетної установки, наданої бойовикам Росією, що ракету запустили з околиць Сніжного. Ми також змогли простежити, з якої конкретно російської військової частини надана саме ця установка «Бук» — з 53-ї бригади. Ми провели широке розслідування бійців 53-ї бригади з використанням соціальних мереж і зібрали матеріал, який передаємо в правоохоронні органи, але цей матеріалу поки не публікуємо.
Одне з головних розслідувань, яке ми провели останнім часом, стосувалася 53-ї бригади, і ми публікуємо частину звіту про цьому, але не повністю, оскільки це стосується людей, які мають безпосереднє відношення до катастрофи, і ми не хотіли б, щоб ці люди зникли, знаючи, що за ними так ретельно стежать».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Російський депутат розповів, що роблять з військовими, які не бажають вирушати на Донбас
Автори звіту виклали свою версію подій, яку склали на підставі загальнодоступних даних. Мова йде, зокрема, про те, що «альтернативні теорії» катастрофи, які висувало Міністерство оборони Росії або російська компанія-виробник «Буків», «Алмаз-Антей», не відповідають даним, які є.
Наступного тижня, 13 жовтня, свій остаточний звіт повинен оприлюднити Рада розслідувань по справах безпеки Нідерландів. Цей звіт стосується лише подробиць трагедії з точки зору питань авіаційної безпеки, не переслідуючи мету встановлювати винних у катастрофі.
Джерело: