Під кінець року з київського метро зникнуть жетони – їх замінять електронним квитком у вигляді пластикової картки, яку можна поповнювати одразу на декілька поїздок.
А наступного року картками замінять і паперові квитки в наземному транспорті, розповіли газеті "Вести" у Київській міськдержадміністрації.
До кінця поточного року в підземці переобладнають 650 турнікетів під нові картки, установлять 232 термінали з продажу одноразових квитків (вони будуть паперовими) і 300 терміналів для поповнення карток.
"Їх можна поповнювати на будь-яку кількість поїздок, а при вході на станцію – прикладати до зчитувального пристрою. Для туристів чи тих, хто рідко користується метро, будуть паперові квитки", - розповіли виданню в КМДА.
На початку 2014 року картки з'являться також у всьому наземному транспорті: трамваях, тролейбусах, автобусах і міській електричці.
"Турнікетів не буде, але буде 4,5 тисячі валідаторів. Це такі пристрої, при піднесенні до яких картки знімаються з неї гроші, а пристрої видають голосний сигнал – людина оплатила проїзд. На зупинках, у кіосках та інших місцях Києва буде встановлено 700 POS-терміналів, які потрібні для поповнення пластикових карт. Також у Києві з'являться 300 терміналів із продажу карток", - повідомили в КМДА.
У мерії вважають, що за допомогою електронних квитків вони позбудуться "зайців".
"Ці білетики й жетони не тільки морально застаріли, але й відкривають можливості для безбілетників. Зараз проїзд оплачують приблизно 80% пасажирів. Та й можливі розкрадання. Наприклад, торік на одній зі станцій метро викрали виторгу на 1 млн грн декілька касирів", - сказав заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.
Нові електронні квитки, як показує світова практика, не дозволяють проскочити "зайцем".
"Після впровадження подібних проектів майже в усіх містах збільшувався виторг – люди починали оплачувати проїзд, тому що їм стало зручно це робити, не потрібно щораз шукати в продажі паперові квитки. А також зменшувалися розкрадання – розрахунок став безготівковим", - зазначив Крамаренко.
Впроваджувати в Києві проект "Електронний квиток" вартістю 120 млн грн будуть повністю за рахунок інвестора – компанії "Альфа-пей термінал". Натомість вони отримають 8,47% від виторгу.
"Подібну схему нам запропонували в Європейському банку розвитку й реконструкції. Торік співробітники КМДА з'їздили в Белград, де нещодавно запровадили подібний проект. Зазвичай інвестору віддають 8–10%. Ми взяли нижню планку, тому окупатися інвестору він буде довго. Враховуючи, що тарифи на проїзд у транспорті в Белграді вищі, ніж у Києві в 2–2,5 рази, період окупності проекту в Белграді становить 6-7 років, у Києві – 8-10 років", - сказав Крамаренко.
Жетони, як передбачається, підуть в історію і стануть надбанням колекціонерів.
Джерело: