Росія і Китай обговорювали будівництво підводного тунелю за $5 млрд, який з'єднає РФ із Кримом.
Після неодноразових ударів ЗСУ по Кримському мосту, росіяни шукають альтернативні шляхи доступу до окупованого півострова, пише The Washington Post.
"Російські та китайські бізнесмени, пов'язані з урядом, обговорюють будівництво підводного тунелю, який з'єднає РФ з півостровом. Переговори, які відбулися наприкінці жовтня, були спровоковані зростаючою стурбованістю Росії щодо безпеки незоконно збудованого мосту через Керченську протоку. Він є ключовою логістичною лінією для російської армії, але двічі зазнав атак ЗСУ та досі залишається вразливою ціллю українських військ", - сказано в матеріалі.
Переговори свідчать про рішучість Кремля зберегти свій контроль над Кримом, який РФ незаконно анексувала у 2014 році. А також зростаючу залежність Москви від Китаю як джерела глобальної підтримки.
У виданні зазначають із посиланням на джерела в українських спецслужбах, що перехоплені електронні листи показують, що одна із найбільших будівельних компаній Китаю готова взяти участь у проєкті.
На думку офіційних осіб США та інженерів, таку ідею буде важко реалізовувати. На будівництво, яке триватиме роками, потрібно буде витратити мільярди доларів. До того ж такі роботи ще ніколи не проводили в зоні бойових дій.
Попри сумніви щодо життєздатності плану, за словами експертів, у Росії є чіткі причини для його реалізації.
Аналітики зазначають, що Керченський тунель навряд чи вдасться завершити вчасно, аби допомогти РФ у її військових зусиллях. Москва може розглядати його як довгострокову інвестицію.
Проєкт також створить політичні та фінансові ризики для Китаю, який ніколи офіційно не визнавав анексію Криму Росією. Китайські компанії можуть потрапити в пастку економічних санкцій, накладених на РФ.
"Перехоплені електронні листи свідчать про те, що одна з найбільших будівельних компаній Китаю заявила про свою готовність взяти участь. В одному з повідомлень йдеться, що Китайська залізнична будівельна корпорація CRCC готова забезпечити будівництво залізничних і дорожніх об'єктів будь-якої складності в Кримському регіоні. Раніше корпорація неодноразово співпрацювала з РФ, зокрема, допомагаючи у розширенні ліній метро у Москві", - сказано в повідомленні.