Прихованою телевізійною рекламою зацікавилася Громадська рада. Тепер на українських телеканалах проводитиметься перевірка законності показу алкогольної продукції.
Як відомо, згідно із внесеними змінами до чинного законодавства на даний час в Україні телевізійна реклама алкогольної продукції заборонена. Таким чином, на телебаченні та радіо сюжети з вмістом реклами алкоголю, можуть виходити в ефір тільки з 23.00 до 6.00. Тим не менш, останнім часом спостерігаються грубі системні порушення цих вимог.
Тому Громадська рада при Нацраді України з питань телебачення і радіомовлення вирішила перевірити дотримання телерадіокомпаніями законодавства щодо спонсорства алкогольних напоїв. Для фіксації порушень «громадські працівники» звернулися до Нацради з проханням провести моніторинг ефіру як у робочі, так і у вихідні дні.
Причому, мова буде йти не тільки про ротацію роликів, але і про приховану рекламу. Адже, за результати всеукраїнських досліджень, проведених Київським міжнародним інститутом соціології (4-10 лютого, 2000 респондентів-телеглядачів) 89,6% українців вважають будь-які згадки найменувань торгових марок алкоголю рекламою. Причому, це прямо впливає на їх поведінку, як споживачів - особливо на молодь. Кожен п'ятий респондент у віці 18-29 років зазначив, що купує алкоголь саме тих марок, інформацію про яких отримує завдяки телебаченню.
У той же час, за інформацією ВООЗ, Україна займає перше місце в світі за вживанням алкоголю дітьми та молоддю - 40% жителів нашої країни у віці 14-18 років систематично споживають алкогольні напої.
Джерело: