Пам'ятник був встановлений на Володимирському узвозі.
Громадський активіст Марія Лебедєва заявила, що в Києві демонтували і відвезли в невідомому напрямку пам'ятник першому трамваю.
"У неділю розібрали і відвезли в невідомому напрямку пам'ятник першому трамваю. Із бетону стирчать штори. Ніякі органи нагляду за культурною спадщиною не повідомили. По-хамськи, традиційно", - написала вона у своєму Facebook.
Нагадаємо, що пам'ятник першому трамваю був встановлений на Володимирському узвозі. Місце було обрано невипадково, адже саме тут був вперше пущений електричний трамвай Російської імперії. Ця неабияка навіть для такого великого міста, як Київ, подія, відбулася в червні 1892 року, пише Kievtown.net.
На період появи в Києві трамвая, в таких великих містах, як Петербург, Москва і Одеса вже діяли кінні залізниці, так звані конки. Однак для Києва такий варіант був не зовсім прийнятний через особливості рельєфу, що рясніли крутими гірками і спусками. Навіть шести коням, запряжених у вагон, не завжди вдавалося долати круті київські підйоми. Трохи пізніше в Києві з'явилися парові трамваї, але вони теж не стали поширеним явищем. Парові трамваї сильно гриміли, диміли, випуском пара лякали коней і візників, і могли тягнути тільки один вагончик на підйомі.
В кінці 19 століття економічно бурхливо розвивається Київ вимагав створення мережі регулярного міського транспорту. Київському міському управлінню був запропонований доволі революційний проект, розроблений інженером Амандом Струве, - трамвай з електричним двигуном. 14 червня 1892 саме Аманд Струве ініціював рух трамваїв на першій півтора кілометрової лінії на Олександрівському узвозі (нинішній Володимирський узвіз). Незабаром довжина маршруту електричних трамваїв становила вже 50 км.
Експлуатація електричного трамвая вже в перші місяці показала свої переваги на крутих міських вулицях. До початку 20 століття дохід від експлуатації електричної трамвайної лінії покрив не тільки всі витрати, але й збитки від експлуатацій ліній з кінної і парової тягою. Пам'ятник першому трамваю був встановлений в 1992 році, на честь 100-річчя київського трамвая. Скульптором виступив Ю.О. Кисельов, а архітектором В.М. Собцов.
Джерело: