Президентські вказівки щодо утилізаційного збору саботуються державою, відтак постраждає пересічний покупець
Президентські поправки щодо утилізаційного збору на автомобілі не виконуються державою. Експерти кажуть: з 1 вересня українська митниця за утилізацію певних авто збирає до 60 тисяч гривень замість п'яти з половиною тисяч, які мали б збирати згідно з поправками, підписаними Віктором Януковичем. До того ж обіцянки чиновників – мовляв, утилізація не позначиться на здорожчанні автівок – також не виправдались. Уже зараз ціни на відомі світові бренди поповзли вгору.
Експерти й автоімпортери кажуть, що поправки саботуються Кабміном. Відтак діють попередньо прописані ставки від 5,5 до 30 тисяч гривень, а не єдина фіксована для всіх – 5,5. А ще постала колізія, хто з чотирьох вітчизняних виробників матиме пільги, а хто – ні.
"Президент доручив усунути положення, за яким українські автоскладальники не є платниками таких податків. Простіше кажучи, сплачувати утилзбір, екологічний податок, повинні всі", – зазначив гендиректор Асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Автоімпортери наполягають, що платити податок мають або всі вітчизняні виробники, або ніхто. Наразі підготували власні ініціативи: зокрема, відмінити утилізаційний збір або зафіксувати його на рівні 1 тис. грн і перейти впродовж року з екологічної норми 2 до еконорми 5. А ще запевняють: не варто вірити чиновникам, мовляв, утилізаційний збір не вплине на здорожчання автівок.
Експерти наголошують, що стрибок у ціні на іномарки буде в межах 3-5% і на стільки ж, вочевидь, впаде ринок. Ну, а страждає від цих воєн пересічний покупець. Європа в особі Штефана Фюле закликає Україну відмінити утилізаційний збір.
Єдина приємна новина в такій ситуації – це те, що розмитнення старих іномарок лишиться на рівні 10%, як і раніше.
Джерело: