Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував операторам мобільного зв’язку вжити заходів щодо одержання згоди споживачів (абонентів) на зміни умов надання певних видів послуг, зокрема умов тарифних планів і додаткових послуг.
Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
За повідомленням, останнім часом до Антимонопольного комітету України надходили численні скарги громадян на операторів ринку мобільного зв’язку, зокрема на три провідні компанії на ринку. У зв’язку з цим Комітет провів відповідне розслідування, результати якого показали наявність неправомірних, на думку Комітету, дій операторів мобільного зв’язку.
Так, найпоширенішими з них є:
- підвищення щоденної та щомісячної абонентних плат;
- необхідність поповнення рахунку на встановлену ціну, як умова для відновлення можливості користуватися всім обсягом послуг;
- переведення на інший тарифний план споживачів послуг мобільних операторів, зокрема без попереднього повідомлення абонентів;
- підвищення плати за з’єднання;
- встановлення мелодії замість гудка без попереднього повідомлення абонентів і зняття з їхнього рахунку плати за цю послугу;
- зміна вартості послуги тощо.
Своєю чергою, до обов’язків операторів входить інформування громадян у засобах масової інформації та/або на своєму веб-сайті щодо зміни тарифів, тарифних планів, які встановлюють вони самостійно, не пізніше ніж за сім календарних днів до їх зміни.
"Два оператори укладають із такими абонентами публічні договори, третій – договори приєднання, які, відповідно до цивільного законодавства, встановлюють права й обов’язки сторін. Згідно з цими договорами, операторам забороняється включати до договору положення, що передбачають отримання та/або сплату споживачем послуг, які він не замовляв, а також положення, які передбачають умови, що ставлять сторони договору у нерівне становище, обмежуючи чи погіршуючи тим самим права споживача порівняно з визначеним законодавством. Однак фактично споживач не має змоги вплинути на умови, що їх виставляють оператори", – зазначили представники АМКУ.
"Три провідні оператори ринку, щодо яких виникають нарікання, мають ознаки таких, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг мобільного (рухомого) стільникового зв’язку протягом 2012 року та 7 місяців 2013 року. Їх дії у вигляді інформування абонентів лише про намір зміни умов надання певних послуг, зокрема умов тарифних планів та додаткових послуг без узгодження з діючими абонентами можуть призводити до утисків інтересів споживачів (абонентів), що було б неможливо за умов існування значної конкуренції на ринку. У зв’язку з цим, Комітет надав операторам мобільного зв’язку обов’язкові для розгляду рекомендації, про результати яких оператори повинні повідомити в тридцятиденний термін", – йдеться в повідомленні.
Джерело: