Микола Азаров і Укравтодор заплутались в цифрах. Прем'єр та спеціалізоване дорожнє відомство показують різні рівні видатків, які у 2012 році пішли на дорожні роботи. Мова йде про - ні бігато, ні мало - 8 млрд грн. Не узгодили перед публікацією, які суми "світити"?
Отже, почалось все із звіту "Укравтодору", опублікованого в "Урядовому Кур'єрі" 15го березня 2013 року.
За повідомленнями ЛігаБізнесІнформ, державна агенція наводила цілком конкретні цифри. Отже, всього за 2012 рік підприємство витратило 10,1 млрд грн, а власне на дорожні роботи було направлено 6,95 млрд грн.
Микола ж Янович, відповідаючи на питання читачів своєї сторінки у Facebook раптом назвав цифри на порядок вище.
По-перше, він прямо і недвозначно сказав, що на ремонт та будівництво доріг у 2012 році пішло 10 млрд грн (різниця з 6,95 млрд, про які звітує "Укравтодор", як про кошти, які були витрачені на дорожні роботи в цьому випадку складає 3,05 млрд грн)
Але далі - більше. Пояснюючи звідки беруться кошти на ремонт доріг, Микола Янович розповідає - вся справа в акцизному зборі на пальне, надходження якого в 2012 році склали більше 11 млрд.
Крім того, на дорожні роботи спрямовуються гроші за першу реєстрацію транспортного засобу, ввізне мито на транспорт, шини, нафтопродукти. "Все разом це нам дало 15 млрд 367 млн грн у 2012 році" - підсумовує Азаров.
Для того, щоб не було різночитань, наводимо скріншот. Мова йде саме про кошти, які "спрямовуються на будівництво доріг", а не про надходження до бюджету чи якісь інші цифри:
Крім того, Азаров також зазначає, що крім цієї суми, на будівництво доріг спрямовуються ще й не уточнені Миколою Яновичем суми з місцевих та державного бюджетів. Тобто, ми говоримо про цифру, невідомо на скільки більшу за 15,4 млрд, але точно не менше.
Цією цифрою у 15,4 млрд грн Микола Янович не тільки заперечує 6,95 млрд грн, витрачені на дорожні роботи "Укравтодором" за власним звітом цієї агенції, а й цифру у 10 млрд грн, названу Азаровим у своєму попередньому пості. Як говорить народна мудрість - аби складно брехати, потрібно мати гарну пам'ять.
Єдине, що стає зрозумілим з такого різнобою у названих цифрах - причину різниці між реальним станом українських доріг та звітом Укравтодору про 98% відремонтованих шляхів варто шукати десь в бюджетних дірках. Цілком можливо, що якби на дороги і справді були витрачені 15,4 млрд грн, про які говорить Азаров, то їх стан зараз був би зовсім іншим. Але, схоже, більша половина з них була витрачена на дороги лише на папері.
Джерело: